WIE ZIJN WIJ?
Renault 16 Club Tilburg.

ONDERDELEN
De Renault 16 ontleed.

WERKPLAATS
HANDBOEKEN


TESTS & TECHNIEK
De feiten.

ROEST
Roest(bescherming)

HISTORIE
Geschiedenis Renault 16.

COLLECTORS' ITEMS

AFBEELDINGEN
De '16' in volle glorie.

GALLERY

ANDERE RENAULTS
Andere succesnummers!

FORUM
Renault 16-helpdesk.


LINKS
Onze Renault-vrienden.


CONTACT
Vragen, opmerkingen of suggesties? Mail ons!

ONDERDELEN BESTELLEN?
Mail Geert


 

 


Techniek Renault 16 TS 1968

VERSNELLINGSBAK
Ook de versnellingsbak heeft een lichtmetalen huis dat in twee helften is uitgevoerd. Alle vier voorwaartse versnellingen zijn gesynchroniseerd waarbij de eerste en tweede versnelling, die een groter koppel moeten ontwikkelen, van extra versterkte conussen zijn voorzien. De koppeling van het diafragmatype wordt door middel van een kanbel bediend. Kroonwiel en pignon drijven de wielen aan via de drijfassen met binnen- en buitenkoppeling, de laatste van het homokinetische type. De binnenste koppelingen worden gesmeerd vanuit het gecombineerde versnellingsbakdifferentieelhuis.



| motorblok | verbranding | nokkenas | versnellingsbak | schokdempers |
| wielophanging | remmen | carrosserie | verwarming |