WIE ZIJN WIJ?
Renault 16 Club Tilburg.

ONDERDELEN
De Renault 16 ontleed.

WERKPLAATS
HANDBOEKEN


TESTS & TECHNIEK
De feiten.

ROEST
Roest(bescherming)

HISTORIE
Geschiedenis Renault 16.

COLLECTORS' ITEMS

AFBEELDINGEN
De '16' in volle glorie.

GALLERY

ANDERE RENAULTS
Andere succesnummers!

FORUM
Renault 16-helpdesk.


LINKS
Onze Renault-vrienden.


CONTACT
Vragen, opmerkingen of suggesties? Mail ons!

ONDERDELEN BESTELLEN?
Mail Geert


 

 


Techniek Renault 16 TS 1968

CARROSSERIE
De bodem van de zelfdragende carrosserie is een geperst stalen plaat met twee sterke langsliggers en drie doosvormige dwarsbalken. De zijkanten van de carrosserie zijn dubbelwandig uitgevoerd, waarbij de binnen- en buitenpanelen geperst en daarna aan elkaar gepuntlast zijn. Het dak is langs de kanten iets omhooggebogen zodat een zgn. pagodedak is ontstaan. De zijkanten van het dak zijn weer gepuntlast aan de bovenste kokerbalk van de zijwanden. Waar dak en zijwand samenkomen is over de gehele lengte een chroomstrip bevestigd zodat een “goot” overbodig is geworden. De achterwand is voor het grootste deel kofferruimtedeksel met inbegrip van de achterwand. De toch al genereuze bagageruimte krijgt formidabele afmetingen als men achter bank en rugleuning wegklapt.



| motorblok | verbranding
 | nokkenas | versnellingsbak | schokdempers |
| wielophanging | remmen
 | carrosserie | verwarming |