WIE ZIJN WIJ?
Renault 16 Club Tilburg.

ONDERDELEN
De Renault 16 ontleed.

WERKPLAATS
HANDBOEKEN


TESTS & TECHNIEK
De feiten.

ROEST
Roest(bescherming)

HISTORIE
Geschiedenis Renault 16.

COLLECTORS' ITEMS

AFBEELDINGEN
De '16' in volle glorie.

GALLERY

ANDERE RENAULTS
Andere succesnummers!

FORUM
Renault 16-helpdesk.


LINKS
Onze Renault-vrienden.


CONTACT
Vragen, opmerkingen of suggesties? Mail ons!

ONDERDELEN BESTELLEN?
Mail Geert


 

 


Renault 16 Club Tilburg


Piet van Eggelen:

Ik sloeg in de winter van 1992 de krant open en zag daar een R 16 TX bouwjaar ’76 te koop staan. Een jaar of tien daarvoor was ik met twee vrienden op vakantie geweest naar München in een te gekke wagen: een spierwitte R 16 TL die heerlijk met 140 over de Autobahn koerste. Dat het ding na enkele maanden kafrot bleek te zijn zal kenners niet verbazen. Afijn, voor het bedrag van f 2500,00 voelde ik me de koning te rijk in mijn  nieuwe, bronsbruine, van getint glas en bruinlederen bekleding voorziene 16 TX. Deze werd verkocht na enkele jaren omdat  ik in Duitsland voor DM 300,00 een wrak had gekocht, een TS van ’69.  Na de restauratie die ruim een jaar in beslag nam was ik de trotse bezitter van een op en top fonkelende, helderblauwe R 16 TS voorzien van TX motor en vijfbak. Ik rijd heel wat kilometers ermee en zij heeft me nog nooit laten staan.
Comfort, prestaties en uiterlijk staan bij de R 16 nog steeds op een eenzaam hoog peil!




Geert Ehrismann:
Mijn R16-liefde is ontsproten toen ik als 16-jarige eindexamenkandidaat op de bouw werkte in IJsselstein alwaar ik werkzaamheden verrichtte aan een in aanbouw zijnd bungalowpark(Meerdal). Ik heb toen vier weken achtereen meegereden in een R16TL van een knecht die toen met 170km.p.u. naar zijn werk reed. Pakweg drie jaar later stond ik met mijn eerste gerestaureerde auto (peugeot 404) voor een spoorwegovergang waarover een met TX-en beladen trein richting Rotterdam denderde. Vanaf dat moment nam ik mij voor ooit zo'n 16 te gaan rijden.
Op mijn 21-ste was het zover!! Samen met een andere student en zijn vriendin kochten we een TX uit 1976 met altijd "watergeluiden" in de bochten. Het bijzondere van deze auto was het elektrische open dak, de fl900.- aankoop en de fl750,- die we terugkregen na een aanrijding. Vier maanden later stond hij op de sloop nadat we de achterwielophanging eens goed hadden bekeken (totaal verrot).
In 1986 bloeide de liefde opnieuw op toen ik besloot bij ATRO Venlo een "perfecte" TX te kopen. Het "perfecte " zat hem ditmaal enkel in de motor want de carrosserie bleek na een nauwkeurige inspectie wederom volledig rot te zijn. De liefde zat echter toen al zo diep dat ik begon met het restaureren van deze auto die me daarna jaren plezier en ergernis gegeven heeft. Ooit.......... zo nam ik me toen voor zal ik weer een nieuwe gaan rijden. Nu, na jaren van garages afstruinen naar onderdelen is het zover dat ik een volledig vernieuwde 16TS1968 met rondom NIEUW: ALLES wat slijtagegevoelig is in de schuur heb staan!!! Nog even .......en hij zal oogverblindend het Nederlandse wegennet gaan versterken!!
Mail: r16geert@home.nl




Jan Walrecht:
In 1979 kocht ik mijn eerste eigen auto. Een R 16 TS uit 1971. 't Was een auto die mij vanaf het eerste begin paste als een jas. Zelfs met mijn 2m10 lengte zat ik er zeer comfortabel in. Een liefde was geboren en tot op de dag van vandaag rijd ik R 16. Ik geniet nog elke dag van zijn prachtige tijdloze design, de soepele rij-eigenschappen en zijn vorstelijke interieur. Met trots kan ik melden dat mijn 25 jaar oude TX me dit jaar (2000) nog van Eindhoven naar Malaga en weer terug bracht (6000 km), zonder een enkel mankement



[top]